I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsza Polityka Prywatności Sklepu Internetowego ma jedynie charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Klientów Sklepu Internetowego. Przedstawiona tutaj Polityka Prywatności opisuje w głównej mierze zasady na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie www.antymeble.pl, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, jak informacje dotyczące stosowania w Sklepie Internetowym plików Cookies oraz narzędzi analitycznych.
2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.antymeble.pl jest Michał Wilczyński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą AntyMeble Michał Wilczyński wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający adres miejsca wykonywania działalności: ul. Koniecpolska 12, 42-280 Częstochowa, NIP 5732766738, REGON 380398850, adres poczty elektronicznej: kontakt@antymeble.pl, numer telefonu: +48 668 948 350 - zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą Sklepu Internetowego i Sprzedającym.
3. Dane osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Tak samo związane z tym działania mające na celu podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków:
4.1) zawieranie umów z Administratorem - niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego i niniejszej Polityce Prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże Umowy. W tym przypadku podanie danych osobowych jest wymogiem umownym i jeżeli osoba, której dane dotyczą chce zawrzeć daną Umowę z Administratorem, to jest zobligowana do podania niezbędnych danych. Zakres danych wymaganych do zawarcia Umowy każdorazowo wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego;
4.2) obowiązki ustawowe Administratora - podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym bezpośrednio z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. w przypadki przetwarzania danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwia Administratorowi wykonywanie tychże obowiązków.
5. Administrator dokłada wszelkiej staranności w celu ochrony interesów osób, których osobowe są przez niego przetwarzane, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
5.1) przetwarzane zgodnie z prawem;
5.2) gromadzone dla ściśle oznaczonych i zgodnych z prawem celów oraz niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
5.3) merytorycznie właściwe oraz adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
5.4) przechowywane w postaci pozwalającej na identyfikację osób, których one dotyczą, nie dłużej niż jest to wymagane w celu osiągnięcia celu przetwarzania;
5.5) przetwarzane w sposób gwarantujący odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych uwzględniając w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
6. Biorąc pod uwagę charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te w razie zaistnienia potrzeby są poddawane przeglądom i aktualizacjom. Administrator wykorzystuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
7. Wszelkie słowa, wyrażenia jak i akronimy występujące w niniejszej Polityce Prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedający, Sklep Internetowy, Klient) należy rozumieć zgodnie z ich definicją opisaną w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym pod linkiem https://www.antymeble.pl/regulamin-pm-11.html.
II. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach jak i w zakresie, w jakim opisano przez jeden z poniższych warunków:
1.1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
1.2) przetwarzanie danych jest wymagane w celu zrealizowania Umowy, gdzie stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem danej Umowy;
1.3) przetwarzanie danych jest niezbędne w celu spełnienia obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze;
1.4) przetwarzanie danych jest wymagane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, a w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest osobą niepełnoletnią.
2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora, aby mogło zaistnieć wymaga każdorazowo wystąpienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 1 tego rozdziału niniejszej polityki prywatności. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego przez Administratora są opisane w kolejnym punkcie niniejszej Polityki Prywatności – z podziałem na cel przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
III. CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Za każdym razem cel, podstawa i okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę lub Klienta w Sklepie Internetowym lub przez Administratora.
2. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w ramach Sklepu Internetowego w następujących celach, na podstawach oraz w okresach wskazanych w poniższej tabeli:
Cel przetwarzania danych |
Podstawa prawna przetwarzania danych | Termin przechowywania danych |
2.1) Realizacja Umowy Sprzedaży lub wszczęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy. | Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy) – przetwarzanie jest konieczne w celach realizacji Umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy. | Dane przechowywane są przez okres potrzebny do realizacji, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej Umowy Sprzedaży. |
2.2) Marketing bezpośredni. | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest konieczne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek Administratora, jego Sklepu Internetowego oraz również w dążeniu do sprzedaży Produktów. | Dane są przechowywane na czas trwania prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określony jest poprzez przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla Umowy Sprzedaży dwa lata). Administrator nie ma prawa do przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego w sytuacji, gdy osoba, której dane te dotyczą oznajmi wyraźny sprzeciw przetwarzania w takich celach. |
2.3) Marketing. | Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora. | Dane gromadzone są do chwili, gdy osoba, której dane dotyczą wycofa swoją zgodę na dalsze ich przetwarzanie. |
2.4) Przedstawienie przez Klienta opinii na temat zawartej Umowy Sprzedaży | Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO – osoba, której dane dotyczą, oznajmiła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu przedstawienia opinii. | Dane gromadzone są do chwili, gdy osoba, której dane dotyczą wycofa swoją zgodę na dalsze ich przetwarzanie. |
2.5) Prowadzenie ksiąg rachunkowych. | Artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201) – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze | Dane są przechowywane przez termin określony przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe mówią inaczej). |
2.6) Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest konieczne w przypadkach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora | Dane gromadzone są przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń wobec Administratora wynosi sześć lat). |
2.7) Użytkowanie strony Sklepu Internetowego i zapewnienie jej poprawnego funkcjonowania | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest konieczne w przypadku celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegających na prowadzeniu i utrzymaniu strony Sklepu Internetowego | Dane są gromadzone są przez czas trwania prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla Umowy Sprzedaży dwa lata). |
2.8) Przeprowadzanie statystyk i analizy ruchu w Sklepie Internetowym | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegających na przeprowadzaniu statystyk i analizy ruchu w Sklepie Internetowym w celu poprawy funkcjonowania Sklepu Internetowego i zwiększenia sprzedaży Produktów | Dane są gromadzone są przez czas trwania prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla Umowy Sprzedaży dwa lata). |
IV. PODMIOTY PRZETWARZAJĄCE DANE
1. W celu prawidłowego działania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji zawieranych Umów Sprzedaży Administrator korzysta z usług podmiotów zewnętrznych (np. firma kurierska, operator płatności online). Administrator korzysta wyłącznie z usług podmiotów zewnętrznych gwarantujących stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
2. Administrator może udostępnić dane do państwa trzeciego, przy czym Administrator zapewnia, że w takiej sytuacji odbywać się to będzie w stosunku do państwa gwarantującego odpowiedni stopień ochrony zgodny z Rozporządzeniem RODO, a osoba której dane dotyczą ma możliwość uzyskania kopii swoich danych. Administrator przekazuje zgromadzone dane osobowe jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności.
3. Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym podmiotom zewnętrznym:
3.1) Firmom kurierskim/przewozowym, spedytorom, brokerom kurierskim, podmiotom obsługującym magazyny jak i cały proces wysyłki. W sytuacji, gdy Klient korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy Produktu poprzez przesyłkę pocztową lub przesyłkę kurierską, Administrator udostępnia zgromadzone dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora, (również, gdy wysyłka następuje z magazynu zewnętrznego - podmiotowi obsługującemu magazyn i/lub proces wysyłki) w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Klientowi.
3.2) Podmiotom odpowiedzialnym za płatności elektroniczne lub płatności kartą płatniczą w sytuacji, w której Klient korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznej lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zgromadzone dane osobowe Klienta podmiotowi odpowiedzialnemu za obsługę tych płatności w Sklepie Internetowym wykonującemu tą usługę na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
3.3) Podmiotom udzielającym kredytu oraz leasingu w przypadku Klienta, który zdecyduje się na skorzystanie w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności w systemie ratalnym lub płatności leasingowej Administrator udostępnia zebrane dane osobowe takiego Klienta wybranemu podmiotowi odpowiedzialnemu w Sklepie Internetowym za świadczenie usługi kredytu lub leasingu na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
3.4) Podmioty odpowiedzialne za obsługę systemu ankiet opiniujących - w przypadku, gdy Klient wyraził zgodę na wystawienie swojej opinii o zawartej Umowie Sprzedaży, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe takiego Klienta wybranemu podmiotowi dostarczającemu system ankiet opiniujących w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie potrzebnym do wyrażenia przez Klienta opinii za pomocą systemu ankiet opiniujących.
3.5) Dostawcom odpowiedzialnym za dostarczanie usług dla Administratora takich jak rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne niezbędne Administratorowi do prowadzenia działalności gospodarczej, w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do prowadzenia rachunkowości, prowadzenia magazynów i innych programów do zarządzania firmą jak i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia zgromadzone dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie tylko i wyłącznie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności.
3.6) Dostawcom usług rachunkowych, prawnych i doradczych zapewniających Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro rachunkowe, kancelaria prawna czy też firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zgromadzone dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności.
3.7) Podmiotom odpowiedzialnym za obsługę wtyczek społecznościowych, skryptów oraz narzędzi służących do integracji strony Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pomocą Usług Elektronicznych z usługami elektronicznymi zewnętrznych portali społecznościowych.
V. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE
1. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz co najmniej w tych przypadkach – kluczowe informacje o zasadach ich podejmowania, jak i o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.
2. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z profilowania w celach marketingu bezpośredniego, lecz decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Sklepie Internetowym. Korzystanie z profilowania w Sklepie Internetowym może być wynagrodzone np. poprzez przesłanie osobie kodu rabatowego, przypomnienia o niedokończonych zakupach, przesłania propozycji Produktu, który może danej osobie odpowiadać jej preferencjom itp. Mimo profilowania dana osoba ma możliwość swobodnie podejmować decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu w Sklepie Internetowym.
3. Zasady profilowania w Sklepie Internetowym polegają na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez dodanie określonego Produktu do koszyka, przeglądanie strony określonego Produktu lub też analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów w Sklepie Internetowym. Warunkiem opisanego profilowania jest dysponowanie przez Administratora danych osobowych określonej osoby, tak aby mógł jej następnie przesłać np. kod rabatowy.
4. Osoba, której dane dotyczą ma prawo, aby nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób ma na nią istotny wpływ.
VI. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE SĄ PRZETWARZANE
1. Osoba, której dane dotyczącą ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych w celu ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub też do ograniczenia przetwarzania. Osoba, której dane dotyczą ma również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
2. Osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO) ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Osoba, której dane dotyczą, ma w każdej chwili prawo wnieść sprzeciw z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją przeciwko przetwarzaniu dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes Administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. W przypadku takiej sytuacji Administrator nie ma już prawa do przetwarzania danych takiej osoby, chyba że przedstawi on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, które będą jednocześnie nadrzędne w stosunku do interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. W przypadku, gdy dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane te dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego właśnie marketingu, wliczając w to również profilowanie danych, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest konieczne w przypadku marketingu bezpośredniego.
6. Aby móc skorzystać z praw opisanych w niniejszym punkcie Polityki Prywatności należy kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną na adres Administratora kontakt@antymeble.pl lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu Internetowego pod odnośnikiem https://www.antymeble.pl/kontakt-f-1.html.
VII. COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona lub tabletu – w zależności z jakiego urządzenia korzysta osoba odwiedzająca nasz Sklep Internetowy).
2. Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez stronę Sklepu Internetowego można podzielić na trzy kategorie:
2.1) Dostawca plików cookies:
a) Własne – utworzone poprzez stronę Sklepu Internetowego Administratora;
b) Zewnętrzne – należące do podmiotów trzecich.
2.2) Okres przechowywania plików cookies na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego:
a) Sesyjne -przechowywane są do momentu wylogowania się ze Sklepu Internetowego lub do czasu wyłączenia przeglądarki internetowej;
b) Stałe – przechowywane są przez ustalony czas określony poprzez parametry każdego pliku lub momentu ich ręcznego usunięcia.
2.3) Cel stosowania plików cookies:
a) Niezbędne – umożliwiają one prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego;
b) Funkcjonalne – umożliwiają na dopasowanie Sklepu Internetowego do indywidualnych upodobań osoby odwiedzającej Sklep internetowy;
c) Analityczne i wydajnościowe – przetwarzają i przechowują informacje o sposobie korzystania ze Sklepu Internetowego;
d) Marketingowe, reklamowe i społecznościowe – zbierają one informacje na temat osoby odwiedzającej Sklep Internetowy, aby następnie dla takiej osoby na stronie Sklepu Internetowego wyświetlały się spersonalizowane reklamy i dokonywała analiza ich skuteczności jak i prowadzone były inne działania marketingowe (również na stronach innych niż strona Sklepu Internetowego np. strony portali społecznościowych, strony należące do tych samych sieci reklamowych co Sklep Internetowy).
3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych zawartych w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących konkretnych przypadkach:
3.1) W celu identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych Użytkowników Sklepu Internetowego i pokazywania, że są zalogowani (niezbędne pliki Cookies);
3.2) Zapamiętywania Produktów dodanych do Koszyka w celu realizacji Zamówienia w Sklepie Internetowym (niezbędne pliki Cookies);
3.3) Zapamiętywania danych wprowadzonych do formularzy Zamówienie, czy też ankiet lub danych logowania do Sklepie Internetowego (pliki Cookies niezbędne lub/i funkcjonalne/preferencyjne);
3.4) Dopasowania zawartości Sklepu internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących rozmiaru i koloru czcionki, układu strony), a także optymalizacji z korzystania ze Sklepu Internetowego (pliki cookies funkcjonalne i preferencyjne);
3.5) Do przeprowadzania anonimowych statystyk kontrolujących sposób korzystania ze Sklepu Internetowego (pliki cookies analityczne i wydajnościowe);
3.6) Wyświetlania i renderowania reklam, ograniczania ich wyświetlania lub do ich pomijania w przypadku, gdy Użytkownik nie wyraża chęci na ich wyświetlanie, do prowadzenia analiz skuteczności reklam, personalizacji reklam czyli do badania cech zachowania osób odwiedzających Sklep Internetowy poprzez anonimową analizę ich ruchu (np. analizę powtarzających się wizyt na określonych stronach czy też analizę wpisywanych słów kluczowych), a wszystko to w celu stworzenia indywidualnych profili Użytkowników, gdzie reklamy będą ściśle dopasowane do ich preferencji i zainteresowań, również w przypadku, gdy będą oni odwiedzali inne strony internetowe w sieci reklamowej Google Ireland Ltd. oraz Facebooka, tj. Meta Platforms Ireland Ltd. (pliki Cookies marketingowe, reklamowe i społecznościowe).
4. Aby sprawdzić w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies (w tym okres funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) są wysyłane w danej chwili poprzez Sklep Internetowy możliwe jest w następujący sposób:
4.1) Przeglądarka Chrome: w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, następnie przejdź do zakładki „Pliki cookie”;
4.2) Przeglądarka Firefox: w pasku adresu kliknij w ikonkę tarczy po lewej stronie, następnie przejdź do zakładki „Dopuszczone” lub „Zablokowane”, po czym kliknij pole „Ciasteczka śledzące między witrynami”, „Elementy śledzące serwisów społecznościowych” lub „Treści z elementami śledzącymi”;
4.3) Przeglądarka Explorer: na samym początku kliknij menu „Narzędzia”, następnie przejdź do zakładki „Opcje internetowe”, przejdź do zakładki „Ogólne”, po czym przejdź do zakładki „Ustawienia” i na koniec kliknij pole „Wyświetl pliki”;
4.4) Przeglądarka Opera: w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, po czym przejdź do zakładki „Pliki cookie”;
4.5) Przeglądarka Safari: kliknij menu „Preferencje”, następnie przejdź do zakładki „Prywatność”, po czym kliknij w pole „Zarządzaj danymi witryn”.
Niezależnie od przeglądarki, aby w dowolnej chwili sprawdzić jakie pliki cookies są wysyłane poprzez Sklep Internetowy można skorzystać z narzędzi dostępnych np. na stronie: https://www.cookiemetrix.com/ lub: https://www.cookie-checker.com/.
5. Większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Użytkownik sklepu Internetowego ma w dowolnej chwili możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Dzięki temu można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies, a w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo może dojść do sytuacji, że złożenie Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia może być niemożliwe do wykonania choćby z uwagi na brak możliwości zapamiętywania Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).
6. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są kluczowe z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. Dokładne informacje dotyczące zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy danej przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach:
6.1) W przeglądarce Chrome: https://support.google.com/chrome/?hl=pl#topic=7439538
6.2) W przeglądarce Firefox: https://support.mozilla.org/pl/
6.3) W przeglądarce Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/pomoc-programu-internet-explorer-23360e49-9cd3-4dda-ba52-705336cc0de2
6.4) W przeglądarce Opera: https://help.opera.com/pl/latest/
6.5) W przeglądarce Safari: https://support.apple.com/pl-pl/safari
6.6) W przeglądarce Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge
7. Administrator w swoim Sklepie Internetowym może korzystać z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te służą Administratorowi do prowadzenia statystyk i analizy ruchu w Sklepie Internetowym. Zbierane dane przetwarzane są w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w zarządzaniu Sklepem Internetowym jak i w analizie ruchu w Sklepie Internetowym. Dane te są danymi zbiorczymi. Administrator wykorzystując opisane powyżej usługi gromadzi takie dane jak źródła i nośnik pozyskania odwiedzających Sklep Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których wchodzą na stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) czy też ich zainteresowania.
8. Każdy Użytkownik Sklepu Internetowego ma możliwość zablokowania udostępniania do Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego – w tym celu można przykładowo zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
9. W związku z tym, że Administrator ma możliwość skorzystania w Sklepie Internetowym z usług reklamowych i analitycznych dostarczanych przez Google Ireland Ltd., Administrator wskazuje, że pełna informacja o zasadach przetwarzania danych osób odwiedzających Sklep Internetowy (w tym informacji zapisanych w plikach Cookies) przez Google Ireland Ltd. znajduje się w polityce prywatności usług Google dostępnej pod adresem internetowym: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Administrator zastrzega sobie prawo na stronie Sklepu Internetowego mogą znaleźć się odnośniki do innych stron internetowych. Administrator zaleca, aby po przejściu na inne strony internetowe, dokładnie zapoznać się z Polityką Prywatności danej strony. Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy tylko Sklepu Internetowego www.antymeble.pl.
IX. OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
2. Sprzedający po zrealizowaniu Zamówienia w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie. Formularz online zawiera krótkie pytania Sprzedającego dotyczące Zrealizowanego Zamówienia i całego przebiegu jego procesu, ocenę Towaru, możliwość dodania własnego opisu dot. opinii oraz możliwość dodania zdjęcia zakupionego produktu. W przypadku braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedający ma możliwość wysłania do Kupującego ponownego Zaproszenia do wystawienia opinii.
3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedającego.
4. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym pod adresem www.antymeble.pl.
5. Możliwość wystawiania przez Kupującego opinii nie może być przez niego wykorzystywane do popełniania działań bezprawnych, a w szczególności działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedającego, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedającego lub osób trzecich.
6. Opinia może być wystawiona wyłącznie w przypadku faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym www.antymeble.pl. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych Umów sprzedaży służących tylko i wyłącznie w celu możliwości wystawienia opinii.
7. Kupujący ma w każdej chwili możliwość usunięcia wystawionej przez siebie opinii.